STEM Nedir

STEM bütünleşik bir eğitim yaklaşımdır. Bu yaklaşım ile günlük yaşamda karşılaştığımız problemleri; (S) Bilim, (T) Teknoloji, (E) Mühendislik ve (M) Matematik alanlarını kullanarak çözmektir. Okul içinde ve okul dışında yapılan aktiviteler ile STEM uygulanmalıdır. Öğrenilenlerin, yaparak – yaşayarak uygulanması STEM’in temel felsefesidir.

 

Neden STEM? 21. Yüzyılın gereksinimlerini karşılayacak analitik düşünme yeteneği olan bireyler yetiştirebilmek için, Teorik bilgileri, uygulamada kullanabilir inovatif ve ergonomik ürünlere dönüştürebilen bireyleri yetiştirebilmek için, Tüketici değil üretici bireyleri yetiştirebilmek için, Bilim ve teknolojiyi en etkin biçimde kullanan bireyler yetiştirmek için, 3 Boyutlu düşünme yeteneği kazandırabilmek için STEM Nasıl Uygulanmalı?

 

1. 5E Öğrenme Modeli 1.1 Engagement – İlgi Çekmek 1.2 Exploration – Keşif 1.3 Explain – Açıklama 1.4 Elaboration – Detaylandırma 1.5 Evaluation – Değerlendirme 2. Örnek Olay 3. Soru – Cevap 4. Takımlar Halinde Çalışma Grupları 5. Yaparak – Yaşayarak Öğrenme 6. Yansıtıcı Öğrenme  
STEM Ne Değildir?













1. STEM, Dünyada yeni yayılan bir eğitim yöntemi değildir.
2. STEM, Sadece bir okul seviyesinde değil, ana okulundan – üniversiteye kadar tüm
3. Seviyelerde uygulanabilir eğitim yöntemidir.
4. STEM, uygulama yapılmayan bir eğitim değildir.
5. STEM Not merkezli bir eğitim yöntemi değildir.
6. STEM eğitiminin belli bir yaşı ve okulu yoktur. STEM, ana okulundan – üniversiteye kadar uygulanabilir.
7. STEM ile günlük hayatta karşılaştığımız problemlere çözüm odaklı çalıştığımız için, öğrenciler derslerinde gördükleri konuların gerçek hayatta nasıl uygulandığını uygulamalı olarak görebilmektedir.
8. STEM eğitiminin belli bir yaşı ve okulu yoktur. STEM, ana okulundan – üniversiteye kadar uygulanabilir.
9. STEM ile günlük hayatta karşılaştığımız problemlere çözüm odaklı çalıştığımız için, öğrenciler derslerinde gördükleri konuların gerçek hayatta nasıl uygulandığını uygulamalı olarak görebilmektedir.










 


Öğrencilere STEM Eğitiminin Katkısı Nedir?


STEM eğitiminin belli bir yaşı ve okulu yoktur. STEM, ana okulundan – üniversiteye kadar uygulanabilir.


STEM ile günlük hayatta karşılaştığımız problemlere çözüm odaklı çalıştığımız için, öğrenciler derslerinde gördükleri konuların gerçek hayatta nasıl uygulandığını uygulamalı olarak görebilmektedir.


 


STEM Diğer Ülkelerde Nasıl Uygulanıyor?



Günümüzde bilinen anlamda STEM okullarının geçmişi 20. yüzyılının başlarına dayanmaktadır. 1904 yılında kurulan Stuyvesant Lisesi STEM uygulayan ilk okuldur denilebilir. Avrupa’da 1950’li yıllarda bu eğitim yöntemine başlanmış ülkemizde ise 1960’lı yıllarda kurulan FEN Liseleri STEM Okullarının ilk örnekleridir.


 


STEM Çalışmalarında Neler Yapıyoruz?



·         STEM Çalışmalarında bireysel değil ekip olarak çalışıyoruz.


·         Karşılaşılan problemlerin çözümlerine yönelik doğru kaynak taraması yapıyoruz.


·         Projelerde kullanılacak malzemeleri en ekonomik şekilde seçiyoruz.


·         Problemlere tek çözüm yolu ile değil alternatif çözüm yolları ile yaklaşıyoruz.


·         Projelerimizde; Bilim – Teknoloji – Mühendislik – Matematik disiplinlerini olabildiğince birlikte kullanıyoruz.


·         Karşılaştığımız problemlere algoritmik düşünme ile ergonomik, inovatif çözümler bulmaya çalışıyoruz.


 


Kearney (2015)’e göre; okullarda görev yapan STEM eğitimi öğretmenlerinin görevleri genel olarak aşağıdaki gibi olmalıdır;


·         STEM eğitimi ile ilgili talimatları proje tabanlı öğrenme metoduyla dağıtmak


·         STEM programı ve metodu, yapılan araştırmalarla ilgili mesleki gelişim ve eğitimlere katılmak


·         Eğitsel materyalleri, öğretim programlarındaki amaçlar ve öğrenme süreçlerini yönlendiren öğrenme metotlarının performans değerlendirmesini yaparak kullanmak


·         Öğrenmeyi, yaratıcılığı ve iş birliğini teknoloji kullanarak geliştirmek


·         STEM eğitimi öğretim programları uygulamaları, eğitimi ve değerlendirmesi için okul yönetimiyle birlikte çalışmak


·         STEM aktivitelerini organize etmek, geliştirmek ve koordine etmek


·         STEM alanındaki girişimler ve eğitsel konularda öğretmenlere rehberlik etmek


·         Öğrenci ve personelin öğrenme deneyimlerini, uygun kaynakları seçerek arttırmak


·         STEM vizyonu olan yeni programları başlatmak


·         STEM’le ilgili sonuçları ve aktiviteleri sosyal medya üzerinden paylaşmak


·         Fen eğitiminde kullanılacak materyallerin masaüstü versiyonlarını hazırlamak


 


LİTVANYA’DA STEM


Litvanya, öğretmenler için STEM konulu çevrimiçi eğitimler yapmıştır. Çevrimiçi eğitimler Fen öğretiminde dijital laboratuvar kullanımının ve Fen derslerinde öğrenci yeterliliğinin arttırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir.


 


ALMANYA’DA STEM


Alman STEM Öğretmen Akademisi, 2014 yılında görevde olan öğretmenlere çevrimiçi eğitimler düzenlemiştir. 2015-2016 yılında üç çevrimiçi eğitim daha düzenlemesi planlanmıştır. Bu çevrim içi eğitimler eğitim materyallerinin geliştirilmesi ve bunların sınıfta etkin kullanımına odaklanmıştır


 


ESTONYA’DA STEM


Estonya, STEM öğretmeni eğitimlerinde, çevrimiçi eğitim düzenlerken teknolojik araçları kullanmaya odaklanmıştır. Üniversitelerle birlikte Moodle kursları düzenlenmiş ve Moodle çevresinde nasıl öğretim yapılacağı hakkında bilgi verilmiştir. Yapılan çevrimiçi eğitimler kaydedilip yayınlanmaktadır.


 


BULGARİSTAN’DA STEM


Bulgaristan, Matematik ve Bilişim Teknolojileri öğretmenleri için Moodle platformu kurmuştur. STEM öğretmenlerinin moodle platformlarında çalışmayı alışkanlık hale getirmeleri amaçlanmıştır.


 


İNGİLTERE’DE STEM


İngiltere’de 10 yıldır STEM eğitimi üzerine odaklanan ve çevrimiçi eğitimler düzenleyen Ulusal Fen Öğrenim Merkezi (The National Science Learning Centre) kuruluşu bulunmaktadır. Çevrimiçi eğitimler öğretmenleri STEM eğitimi konusunda eğitmek amacıyla düzenlenmektedir.


 


 


 


 


 


 


 

« Anasayfa